Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Panik och ångest

Av MJ - 14 november 2018 16:01

Som ni kanske har märkt,så har jag den senaste tiden inte varit speciellt mycket för att skriva här på bloggen.
Det har sina orsaker som heter; stress på jobbet och min ångestproblematik. Jag kan lätt skylla ifrån mig och komma med en halvdan ursäkt till varför jag inte skrivit så mycket. Men vad skulle en sådan ursäkt hjälpa?
Istället tänkte jag berätta lite om hur jag mått den senaste tiden, samt göra en liten uppföljning på mitt inlägg "Nog är nog" från i måndags.
Den senaste tiden har jag inte mått allt för bra, stressen som jag upplevt inombords har gjort att min kropp har börjat säga ifrån ordentligt. Ryggen och nacken har jag periodvis problem med, men på sistone har det varit extremt. Det är smärtor dagligen i princip och jag har ätit värktabletter nästan dagligen, oops varning. Vet att jag verkligen behöver gå till en läkare med dessa problem, men en sak i taget. Och som om detta inte räcker, så har även min ångest idag dragit igång på alla växlar.
Det var hjärtklappning, följt av stickningar i ena armen och funderigar på om jag borde ringa 112, för att be om en ambulans. Men så tänkte jag att om ett par djupa andetag inte hjälper, så måste jag defintivt ringa efter hjälp. Å andra sidan så kunde detta vara ångestattacker och flera djupa andetag gjorde susen, tills för en stund sedan. Då kom nästa ångestattack med allt vad det innebär, tänkte att den här gången behöver jag hjälp och hjälp fanns att få. 

Istället för att ringa 112, åka ambulansen till akuten kanske i onödan ringde jag psykakuten i Borås. Pratade med en trevlig person som hjälpte mig igenom ångesten och oron om att det kanske var något mer allvarligt, fick olika råd och hur jag skulle hantera ångesten. Skulle smärtan och stickningarna fortsätta, skulle jag imorgon kontakta vårdcentralen så att de kunde ta ett EKG på mig och se att det inte var någon fara med mig eller mitt hjärta.

Ångest och mycket stress är ingen bra kombo, det kan få vem som helst orolig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards