Direktlänk till inlägg 20 februari 2019

Extrema pollen

Av MJ - 20 februari 2019 16:02

Allt har sin förklaring och uppenbarligen har även min extrema trötthet, också en förklaring. Och förklaringen är uppenbarligen pollen, vilket jag borde haft koll på.
Med andra ord är det inte förvånande att jag för stunden är dödstrött jämt och ständigt. Sedan i helgen har jag gäspat konstant och oavsett hur mycket jag än sover, så är konstant trött.
Sedan blir ju inte saken bättre av att jag hade ett inbokatbesök på psyk igår förmiddag... Ännu en av alla sådana där "måste görs"-sak, änligen har jag fått den här kontakten med psyk. Men å andra sidan känns det lite knepigt, fast jag inte sätta fingret på varför eller hur det kommer sig.
Får helt enkelt luska i detta under kommande besök på psyk, då det garanterat blir fler besök där.
Trots det väldigt tråkiga vädret igår, var det ändå skönt att komma ut och speciellt åka buss. Ibland kan det vara hur skönt som helst att åka buss, bara sitta i ett säte och se sig omkring i olika stadsdelar som bussen passerar. Ännu bättre är det att åka buss sådana här dagar, då det är gråmulet och regnigt. 

I helgen blev det ett besök på Ikea Kållered, vilket blev ett välkommet avbrott från att bara vara hemma varje helg. 

För att vara helt ärlig så hade jag gärna stannat hemma från besöket på Ikea och å andra sidan så överlevde jag det trots allt. Det var extremt mycket folk och vissa dagar, klarar jag inte av en väldigt hög ljudnivå och massa människor. Andra dagar har jag inte det problemet, men just den här lördagen skulle jag vara väldigt ljud känslig och stundtals var paniken inte långt borta. 

Jag skulle kunna sitta här och berätta om minsta lilla detalj som störde mig, men vad skulle det hjälpa? För det har redan varit och mu i efterhand kan jag ju trots allt inte gör något åt det. Bara släppa det, gå vidare och hoppas på att nästa besök på Ikea inte alls blir lika jobbigt som detta besök.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards