Alla inlägg den 11 januari 2019

Av MJ - 11 januari 2019 11:44

Viveca Sten kan verkligen skriva och hon är en författare som får mig att fastna i boken. I grunden utan skuld är en riktigt spännande bok, där man får följa Nora Linde och hennes barn, samt Thomas Andreasson och allt som händer ute på ön Sandhamn med dess omnejd.
Nu är jag inne på min andra bok av Viveca Sten och jag blev verkligen inte besviken, för efter bara några sidor var jag fullständigt fast i boken och handlingen.

Starten på veckan var inte den roligaste, med en sjuk katt var utgången ganska klar och det var det bästa för alla.
Jag har försökt hålla mig sysselsatt med olika saker, så som städning och tvätt. Har fått ordning på min garderob, igår blev det att byta gardiner och matta. Det var verkligen på tiden att jag gjorde detta byte, då jag fick mattan i julklapp av mina föräldrar. Äntligen är det gjort, även om det tog emot att dra igång med gardinbyte och städa golvet för byte av matta.
Men nu är det gjort och vilken skillnad en matta och andra gardiner kan göra, helt otroligt måste jag säga.
Får vara nöjd med veckans alla insatser och därför tar jag en lugn dag på stan idag, började med besök på vårdcentralen för att lämna blodprover. Där träffade jag 2 släktingar, pappas kusiner, ena är ända från Uleåborg i norra Finland och den andra kusinen bor i Sabdhult inte långt från mig.
Inte ofta jag träffar på släkten på detta vis, men det var roligt att träffa dessa 2 damer och prata bort en stund med dem innan jag gav mig ut på stan. 

Förhoppningsvis blir nästa vecka lugnare och utan allt för stora bekymmer. I veckan när jag skulle till Blodcentralen, så var bussen jag skulle åka med inställd pga fordonsfel. Visst kan saker och ting hända med både bussar och bilar, men problemet var att man inte satte in någon ersättningbuss och trots allt hade jag turen att få lift med en tjej som hade tillgång till bil. Tack vare denna tjej kom jag i tid upp till sjukhuset och Blodcentralen, annars hade jag fått ringa och säga att jag skulle bli sen. Som tur är så finns det vänliga själar ute på landet som ibland kan erbjuda skjuts om man ska mot samma håll, stort tack till tjejen med Audi som såg till att jag kom in till stan. 

I vilket fall som helst tänker jag ta helg ch bara njuta av tillvaron, fram till nästa vecka. På måndag har jag läkarbesök på vårdcentralen och förhoppningsvis går det samtalet precis som jag vill.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards