Alla inlägg den 30 januari 2019

Av MJ - 30 januari 2019 12:31

Lars Kepler har verkligen förmågan att trollbinda en som läsare och i denna nya bok, Lazarus är jag som läsare fast från första sidan.... Var beredd på spänning, action och en fartfylld resa.

Detta är en bok man inte gärna lägger ifrån sig, för man vill hela tiden veta vad som händer på nästa sida.

Av MJ - 30 januari 2019 10:49

Vilken start på veckan det blev, i söndags snöade det rejällt och snöandet bara fortsatte under måndagen. Så jag fick mig en rejäl träningsomgång mitt på dagen, då jag gick ut för att skotta rent parkeringen.
Att tro att skotta rent en parkering är lätt, är att missta sig ordentligt. Skottade lite runt i trädgården så att herr Triniti kunde ta sig ut och göra det en katt gör ute, men det blev att ta en paus mellan passen med skottningen.
Även idag blir det att skotta under eftermiddagen, men det får bli under eftermiddagen. Då jag tog en sväng till stan, kände att jag inte bara kan sitta hemma och uggla. Mellan varven är det bra att komma ut på stan, se andra människor och bara röra på sig.

Då jag inte är speciellt ofta på stan nu för tiden, så är det alltid något som är förändrat. Min vanliga plats här på Café Viskan är tillfälligt borta, pga renovering av en toalett. Fast jag hittade mig en bra plats i ett hörn, så jag kan blicka åt olika håll och samtidigt se vad det är för folk som kommer och går. Enda störningen med renoveringen, är oljudet som hantverkarna för och det är inte allt för farligt.

I förra veckan mailade jag Kronofogden, för att se om de kunde hjälpa mig med min skulder. Då jag nu under ett par månader kommer ha betydligt mindre inkomster, kan de inte heller dra lika mycket från min sjukersättning som sjukskriven.
Här om dagen fick jag äntligen svar från myndigheten, det blir för mig att lämna nya inkomstuppgifter. Vilket inte ska ta allt för lång stund att göra, helt otroligt att man kan fixa med sådana här saker på nötet nu för tiden. Bara sätta igång med det när jag väl är hemma igen, så att jag får det fixat.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards