Alla inlägg den 16 januari 2019

Av MJ - 16 januari 2019 12:17

Tiden går allt för fort, kom just på att jag inte har bloggat på några dagar och nu är det verkligen på tiden.
I lördags var jag och min mamma på Borås Stadsteater, för att se Kvinnorna i gammelbastun. 4 kvinnor från Tornedalen träffas för att städa i bestun, och under föreställningen fick jag ta del av dessa kvinnors fantastiska berättelser. Stundtals kändes det som om de pratade till mig direkt eller om min historia, då jag har rötter uppe i norra Finland.

I måndags var jag på vårdcentralen för att träffa min läkare, skulle ta upp 100 % sjukskrivning med henne och det för att jag inte fixar att börja jobba ännu. Läkaren valde att sjukskriva mig tom 30/3 på 100 %, samt skicka en remiss till ÖVM Borås och det är efter mitt samtycke. Då jag har kommit till insikten om att jag behöver mer hjälp med mitt psykiska mående, än vad vårdcentralen faktiskt kan erbjuda mig. Det gäller verkligen att veta vad som är bäst för en själv och just nu är psykiatrin den som är bäst lämpad att hjälpa mig.

Förhoppningsvis kan jag börja må bättre under vården och få mer hjälp från psykiatrin, så att jag förhoppningsvis under året kan återgå till någon form av sysselsättning/arbete under året. Men allt har sin tid och plats, nu blir det att vänta på att återigen bli patient inom psykiatrin.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards