Direktlänk till inlägg 11 oktober 2019

Frusen fredag

Av MJ - 11 oktober 2019 15:10

Var och varannan dag tänker jag på bloggen, samtidigt som det känns att jag inte har någonting att berätta om. Just nu är det bara så att det inte händer speciellt mycket i mitt liv, enligt mig så att säga.
För det mesta är jag bara hemma, pysslar med sådant som behöver fixas med ex disk, tvätt mm. Kanske inte det roligaste livet, men det är synd att klaga då jag åtminstone kan välja när jag vill ut och inte. Jag bestämmer själv när det är dags för en vända till stan, Cafe Viskan eller biblioteket.
Plus att jag går i behandling på min psykmottagnin, och de senaste dagarna har jag allt mer funderat kring den hät gruppbehandlingen. Saken är att jag har funderat på om jag ska fortsätta vara med i gruppen eller inte, och det är flera saker som fått mig att fundera.
Första är att det inte känns som att jag inte passar in i gruppen eller att gruppen inte passar mig, är det ens än logisk tanke?
Andra är att vid några enstaka stunder så känns det som att inte alla verkligen inte vill vara med i gruppen, de kommer bara för att de måste eller liknande. Dessa funderingar är verkligen störande, å andra sidan är de saker som jag faktiskt kan jobba vidare med i gruppen.

Nu när det vär är på pränt känns det redan mycket bättre, kanske är det så att jag ska vara den deltagren som är på en helt annann plats än de andra deltagarna.För de andra påminner mig om vart jag har varit och vad jag kämpat mig igenom, samtidigt kanske jag kan visa dem att man måste fortsätta kämpa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Fredag 3 maj 12:41


Den här veckan har det varit något varje dag, bortsett från onsdagen som var 1 maj. Hade varit så skönt att slippa åka in till stan, för att ha möte med chefen och dennes kollega. Men vad sjuttons ska jag göra? Imorse skickade jag sms till chefen för...

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards