Direktlänk till inlägg 29 oktober 2019

Dubbeltrubbel

Av MJ - 29 oktober 2019 19:47

Vissa dagar är sådana som man bara kan skratta åt, men mitt uppe i situationen så är det allt annat än roligt. Jag åker mycket buss, de flesta dagar både till stan och hem, och ibland kan det väl inträffa någon incident som att någon får åka med gratis eller motsvarande. Men att det ska hända två allvarligare saker på en och samma dag med bussarna som jag sitter på, och med två olika förare. Det slår även min lycka till otur här i livet...

Nedan följer beskrivning av båda händelserna, som jag skickade in dem till Västtrafik via nätet.


Din beskrivning av ärendet:
I Ekås var det nykterhetskontroll m.m, precis efrer hållplatsen Elfsborgsstugan blir bussen stoppad av polis. Polisen hade i speglarna sett föraren varna andra bilister för kommande poliskontroll, vid hållplatsen Ekås. Jag upplevde att föraren inte tog till sig informationen av polisen om orsakerna till varför de har dessa kontroller. När väl bussen började rulla igen, kändsa färden väldigt ryckig och osäker. Gas och broms om vartannat. Föraren borde verkligen tänkt på hur han framförde bussen efter att ha blivit stoppad av polisen. Hela sättet som föraren framförde bussen på, verkade vara stressad och som att föraren inte gjort något fel. Vore tacksam om någon pratade med föraren om att inte låta sådant samtal gå ut över hur denne kör och är i tafiken. Jag tyckte att föraren innan stoppet med polisen, körde utmärkt och lugnt så att jag somnade.


Din beskrivning av ärendet:
Synpunkt

Vid exempelvis olyckor oavsett orsak m.m måste förarna veta vem att kontakta och hur de ska agera. Jag var med på bussen idag som var ut för en olycka, där bussen drog sidan i en annan buss. Det jag upplevde var att föraren inte visste vart han skulle ta vägen eller göra, situationen blev kaotisk runt om bussen ddå denne blockerade nästan hela korsningen. Beröm till föraren

Föraren ska ha beröm för att han var noga på plats, tog uppgifter på andra fordonet. Plus för att han bad om hjälp med att läsa andra bilens nummerplåt, vid samtal med arbetsledare eller liknande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Fredag 3 maj 12:41


Den här veckan har det varit något varje dag, bortsett från onsdagen som var 1 maj. Hade varit så skönt att slippa åka in till stan, för att ha möte med chefen och dennes kollega. Men vad sjuttons ska jag göra? Imorse skickade jag sms till chefen för...

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards