Direktlänk till inlägg 29 oktober 2019

Smack

Av MJ - 29 oktober 2019 19:49

Livet är helt jäkla underbart när det enda par fungerande glasögon jag har, går sönder med ett par månaders mellanrum. 

För drygt 3 månader sedan var jag ut för precis samma sak men då var felet över andra glaset, igår tyckte jag mig höra en liten smäll precis vid huvudet men tänkte inte mer på det. Det var först senare hemma som jag upptäckte vad det var för smäll jag hört, det var nämligen materialet i bågarna som gjorde något. 

Fråga mig inte hur detta hände, för jag vet fortfarande inte efter 2 gånger hur detta kan komma sig eller varför. Ringde Direkt Optik där glasögonen är köpta och förklarade läget, de ville så klart se glasögonen så det blev för pappa att köra dem till butiken. Visade sig att Direkt Optik haft väldiga problem med just denna sortens båge och återigen skickades mina glasögon på lagning. 

Så nu äR jag återigen utan glasögon... 

Vad fansiken är problemet? Jag ska inte behöva lämna in glasögonen med jämna mellanrum för lagning och detta utan något i ersättning. Som tur är för mig så har jag linser att använda mig av, när jag är på jobbet eller iväg på stan. När jag är hemma funkar mina över 4,5 år gamla glasögon, men det är så jäkla jobbigt och frustrerande att vara utan glasögonen som jag får ett halvår sedan köpte. Till våren blir det att inför skaffa nya glasögon och då blir det helt andra bågar, samt fler par.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Fredag 3 maj 12:41


Den här veckan har det varit något varje dag, bortsett från onsdagen som var 1 maj. Hade varit så skönt att slippa åka in till stan, för att ha möte med chefen och dennes kollega. Men vad sjuttons ska jag göra? Imorse skickade jag sms till chefen för...

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards