Alla inlägg den 1 juni 2021

Av MJ - 1 juni 2021 18:08

Det räcker uppenbarligen inte med att jag den här veckan, har utökat min arbetstid med 2 timmar plus lunch på 30 minuter varje dag. 


Väl hemma väntade post från Kronofogden, där handläggaren för mitt ärende om skuldsanering behöver kompletterande uppgifter från mig. Jag skickar gärna in kompletterande uppgifter, om det kan hjälpa att handlägga mitt ärende bättre och fortare. 

De första frågorna var lätta att svara på, då det rörde min arbetsträning på Erikshjälpen samt inkomst för det. Inga problema att svara på dessa frågor, men sedan blev det bra mycket knepigare. Jag höll på att ramla av stolen när jag läste sista frågan, uppge till vilka privatpersoner och deras uppgifter du har skulder till. What? 

Under mitt samtal med handläggaren, var jag tydlig med att jag hade skulder till andra inkassobolag som inte uppgetts till Kronofogden. Detta var jag tydlig med i mitt svar, att jag inte hade några som helst skulder till någon privatperson. 
Undrar vad den här handläggaren egentligen har fått detta ifrån, under samtalet skulle det tas anteckningar men uppenbarligen lyssnade inte människan eller så skrev man vad som helst. 


i vilket fall som helst så fick jag ihop mina svar och imorgon blir det att posta brevet till Kronofogden, sedan är det bara att vänta och se. Hålla tummarna och hoppas att min ansökan går igenom för nästa steg i skuldsaneringsprossecen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards