Alla inlägg den 12 juni 2021

Av MJ - 12 juni 2021 20:54

Vilken seg vecka det har varit, har jag inte haft ont i händerna, så har det varit trötta fötter eller väldigt mycket kläder som ska få plats på lagret.

Så skönt att det äntlign är fredag kväll och helgen är så nära, inte behöva gå upp tidigt eller fundera på hur jag ska fixa undan med mängder av kläder in i hyllorna.
Har gjort min 2:a vecka med arbetstid på 22 timmar, känns än så länge riktigt bra och jag har inte märkt av några konstigheter. Det blir att fortsätta mina 22 timmar 1-2 veckor till, innan det är dags att öka arbetstiden ytterligare.
Plus att jag själv haft ansvaret för lagerläggningen av kläder, nästan hela veckan och inga större katastrofer har inträffat. Förutom att 2 lådor hamnade på fel ställen, råkade lägga fel låda i fel sektion. Men vad sjuttons, alla kan göra fel och så även jag. Tur att jag har kollegor som upptäcker saker och rättar till dem, så att övrig personal kanske kan hitta till rätt låda på rätt ställe. 

Fick idag besked från Kronofogden om att man kommer gå vidare med skuldsaneringen för mig, vilket var riktigt bra besked. Nu är det bara hålla tummarna att handläggaren kommer fram till något bra beslut och att det går igenom på alla ställen. 

Som sagt så har det varit mycket den senaste tiden, och som om inte det räcker så har jag en hand som krånglar rejält. 
Eksemen krånglar utav tusan och gör stundtals riktigt ont, men det värsta är ändå knölen som växer vid handleden. Eksemen som kliar kan jag överleva med hjälp av olika salvor, fast när det gäller knölen på handleden blir det att vänta ett tag till. Får fortsätta med övningar för handleden och värktabletter, till det är dags att träffa läkaren på vårdcentralen igen. Läkaren på Ortopedmottagningen ville att jag skulle tillbaka till vårdcentralen för en klinisk bedömning och röntgen, för att efter det skickas en remiss till Ortopeden igen för ny bedömning. 

Livet ska inte vara lätt alla gånger, men jag lever och är ganska nöjd med mitt liv.

Av MJ - 12 juni 2021 17:07

Rabarberbaj med knäckigt täcke är aldrig fel på en lördag, man behöver inte ens en ordntlig anledning till det.

Det finns uppenbarligen hur många olika stegräknare som helst, som man kan ladda ner till sin mobil. Sedan finns det säkert andra prylar som kan hålla reda på saker åt en, som steg, puls osv...
Men jag har använt mig av appen Pedometer i flera år, eller i något år åtminstone och är riktigt nöjd med den. Har i veckan tagit mig så långt som genom hela Sahara öknen och nästa mår, det blir att ta mig till jordens mitt. Väl där i antal steg och kilometrar,får jag fundera på att byta app eller inte men det får vara till ett senare tillfälle. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards