Alla inlägg den 24 juni 2021

Av MJ - 24 juni 2021 17:30

Det krävs inte mycket för att göra mig glad, igår fick jag ett väldigt fint vykort med posten.

Av MJ - 24 juni 2021 17:26

Det är ett under att jag fortfarande står på benen och känner mig hyfsat nere i varv, för den här veckan har varit både bra och dålig.
Just nu är det definitivt bra och det är bara att långhelg är på gång, vilket är väldigt skönt.
Under veckan har jag haft många stunder på jobbet, där jag bara konstaterat att lagret är för litet och att de hyllmetrar jag kan använda för kläder är för få. Men någon timme senare eller morgonen efter, förvånas jag över att det faktiskt gick att få plats med väldigt mycket kläder på något sätt. Kollegan och jag verkar kunna trolla med knäna vissa dagar, sedan har jag de kollegor som och plockar kunders beställningar vilket också skapar mer utrymme.

Det är så jäkla frustrerande att vara i kontakt med försörjningsenheten i Borås Stad, för det går så jäkla långsamt.
Jag vet inte hur försörjningsenheten i Borås Stad jobbar, men uppenbarligen är de som jobbar där mer prioriterad än personer som mig. En person som ber om ekonomiskt hjälp för att klara min försörjning, som kämpat i flera år med min ekonomi och försöka få ordning på min ekonomi. Och som äntligen börjar få ordning på ekonomin, som vill göra rätt för sig och betala bort de skulder jag skaffat mig en gång i tiden. Har jag inte rätt att få hjälp och få det i rätt tid i månaden, så att jag slipper få mer problem med försent betalda räkningar m.m?


Fast trot allt som stundtals är frustrerande och får mig fundersam, så finns det ändå vissa bra saker med mitt liv.
Jag fick här om veckan brev hem från Kronofogden och de som jobbar med skuldsaneringar, man har beslutat att inleda skuldsanering för mig och nu håller jag tummarna för att borgenärerna går med på en avbetalningsplan för mig. 

Så oavsett vad som händer för övrigt i mitt liv, så är det åtminstone någonting som äntligen börjar gå åt rätt håll för mig. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards