Alla inlägg den 30 juni 2021

Av MJ - 30 juni 2021 18:26

Det är väl inget nytt att få besked eller beslut från olika myndigheter eller tjänstemän, brukar ta tid.
Jag har sedan ett par månader sedan kontakt med Försörjningsenheten i Borås Stad, pga att jag inte får min ekonomi att gå ihop som ni kanske förstår.
Har en socialsekreterare som har hand om mitt ärende och jag börjar sakta men säkert undra vad det är för fel på människan. Uppenbarligen kan personen inte utföra sitt jobb ordentligt eller så är man bara jävligt lat, eller så är det något annat... Hur som helst så fick jag löfte om att få beslut senast i slutet av månaden, vilket är idag och beslutet skulle gälla om jag får ekonomisk hjälp eller ej för juli månad.


Funderar på om jag över huvud taget kommer få någon hjälp, kanske vore det bättre om jag gick och satte mig på Stora Torget och började tigga ihop till mitt uppehälle istället. För en sak är säker och det är socialsekreteraren jag haft kontakt med, inte gör ett skit för att hjälpa mig, istället mailar han om att jag behöver inkomma med flera uppgifter, fler kontoutdrag från banken och det vore bra om det går att fixa närvaro rapportering från min arbetsplats. För att socialsekreteraren ska slippa ringa Arbetsförmedlingen. 


Jag är helt okej med att de som jobbar med försörjningsstöd är noga med allt, men jag börjar undra när jag ska inkomma med samma uppgifter flera gånger om. Måste svara på samma frågor tusen gånger om, för att socialmänniskan inte kommer ihåg något eller kan notera saker på rätt ställe. 

Men det värsta var ändå trots allt under samtalet igår, som drog ut på tok för länge. Först var det massa frågor om vad jag gjort och när genom livet, men när människan frågor om jag använt droger eller missbrukat förutom mina mediciner började jag bli förbannad. Jag köper att de måste ställa olika frågor, men bara för att jag har psykiska problem och medicinerar för detta. Är det = med att jag använder droger?

Och det var ändå inte det värsta, sedan började människan ifråga sätta om vem som var folkbokförd på min adress... Som sakT så börjar det här bli väldigt frustrerande och jag vet i sjuttons vart det här ska sluta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards