Alla inlägg den 3 oktober 2018

Av MJ - 3 oktober 2018 12:29

5 dagars ledighet tackar man adrig nej till, speciellt inte jag. Fast riktigt ledig är jag trots allt inte, då jag har massa ärenden att fixa med som att träffa läkaren för att förlänga min sjukslrivning.
Var på förmiddagen på vårdcentralen och fick träffa en trevlig, kvinnlig läkare som fick mig att helt pltösligt må allt bättre. Kom till vårdcentrale med andan i halsen, eftersom bussen var över 10 minuter försenad och för att jag sedan igår haft konstant påslag av ångest. Att bussen var sen gjorde ju inte min ångest bättre, och värre blev det då föraren tyckte han skulle stanna till på en hållplats i stan där ingen hade tryckt på stopp-knappen och inte heller gick av. Varför stannar man då till på en hållplats, om ingen ska gå av och man redan från början var sen? 

Ibland undrar jag allvarligt vad det är för människor som kör för Västtrafik här i Borås, då de uppenbarligen inte verkar veta vad de håller på med bakom ratten. 

Det fick bli ett besök på Café Viskan i vanlig ordning när jag har ett par timmar till övers på stan, så nu sitter jag här och njuter av tillvaron. Njuter av livet i största allmänhet, då jag nu ser fram emot ett par lediga dagar. 

Vad gör lite inbokade saker under mina lediga dagar, när jag trots allt ser fram emot att göra dessa saker. Imorgon blir det att göra ett besök på barnmorskemottagningen, för att byta preventidmedel och på fredag blir det att fixa saker med mamma på eftermiddagen.

Mitt i allt detta ska jag även hinna ta sovmorgon, bara ta det lugnt och greja här hemma med sådant som måste göras t ex tvätt.

Och så ska jag försöka hinna med att besöka Stiftelsen Vitrysslands loppis, som om jag inte får nog av att vara på jobbet när jag faktiskt är på jobbet. Fast ärligt talat så är jobbet på Stiftelsen Vitryssland en sak och gå på loppisen en ledig eftermiddag, ja det är en helt annan sak om man frågar mig. 

Sedan blir det även en tripp upp till Linköping, för att hälsa på syster yster med sambo och deras nyligen hemkomna kattungar.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards