Alla inlägg den 30 juni 2018

Av MJ - 30 juni 2018 06:57

Fansiken vilken jävla hemlängtan jag har, skulle göra mycket för att få bege mig mot färjan i Åbo. Fast jag ska nog stå ut även idag, för imorgon bär det av mot Åbo, färjan och hemåt...
På det stora hela har semestern varit bra, men nu har jag fått nog av semester här uppe i norr och Finland. Ibland är det bara då och som tur är, så har jag ledigt även nästa vecka och det gör att jag har tid att återhämta mig efter den här resan. Plus att jag får möjligheten att anpassa mig till att prata mer svenska än vad jag gjort den här veckan. Inte lätt när man växlar mellan finska och svenska, och för det mesta pratar finska mest hela tiden.
I onsdags blev jag tilltalad som fru, av en bekant till min farfar och det fick mig att dö av skratt. Lyckades svara att min pappa stod jämte farfar, men det var en artig man som tilltalade mig och uppenbarligen har jag uponått den ärbara åldern av Fru. Verkligen inte lätt att vara mig, speciellt inte när jag måste fråga flera gånger om dagen om vad vissa ord på finska ord betyder då jag inte förstår språket så bra.
I vilket fall som helst så skriver jag mer om resan i början nästa vecka, på återseende.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards