Direktlänk till inlägg 18 januari 2019

Sköna fredag

Av MJ - 18 januari 2019 10:40

Äntligen fredag och solen skiner, vilket lyser upp tillvaron extra mycket nu när kylan, halkan och mörkret råder.
Jag har fått en längre sjukskrivning och väntar på remiss svar från öppenvårds psykiatrin, äntligen kan jag slappna av och varva ner ordentligt. Sedan i mitten av december har mitt mående växlat upp och ner, i och med längre sjukskrivning kan jag äntligen börja fokusera på att sakta börja må bättre.
Att jobba på mitt mående är inte det lättaste, men jag tänker inte ge upp nu. Börjar dagen med att komma upp ur sängen och försöka göra något varje dag, om så bara ta en promenad ute oavsett vädret. Andra dagar har jag mer ork och som igår, fixade jag både med disk, tvätt och dammsugning. Allt sker inte under samma timme, samtidigt som det är skönt att göra saker och ting. När sedan är gjort, kan jag sätta mig ner i köket med kaffe eller vid mitt skrivbord med handarbetet och känna mig stolt. För att jag faktiskt har gjort saker under dagen och fortfarande har lite ork kvar. Vissa dagar har jag mer ork och kraft, dessa dagar gäller det att passa på att göra mycket. Medan andra dagar kan vara så dåliga, att jag knappt kommer upp ur sängen.

Nu sitter jag här på Café Viskan och njuter av livet, av att människor runt mig och samtidigt som jag är glad att jag fortfarande lever.
Har även hunnit med att svänga förbi Apoteket, för att hämta ut mediciner. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards