Alla inlägg den 14 februari 2020

Av MJ - 14 februari 2020 14:36

Ibland har jag verkligen lust att ge upp, lägga mig mitt på vägen och hoppas att en lastbil kör över mig. Detta för att jag har sådan jäkla värk i ryggen, sedan 2 månader tillbaka om inte mer. Besöket hos fysioterapet och naprapat hjälpte mig att vara smärtfri i 2-3 dagar, och sedan dess har smärtan bara blivit värre.
I början av veckan ringde jag vårdcentralen, pga smärtan i ryggen och det faktum att jag inte klarar av smärtan längre. Förklarade läget att inget jag provat har hjälpt och att jag önskade få träffa läkare, samt önskemål om att få värktabletter utskrivet.
Fick till svar att jag skulle kontakta sjukgymnasten jag varit hos och att de skulle göra en ny bedömning, om hurvida jag behövde träffa läkare eller inte med ryggen.
Ringer sjukgymnasten för att boka en tid, som är på måndag eftermiddag 14.15
Så nu sitter jag här med en jäkla trevlig smärta i ryggen, som får mig att bryta ihop stundtals och som inte värktabletter inte biter på. Bara bita ihop, ta varje minut som den kommer och försöka överleva tills på måndag eftermiddag.

10.00 hade jag en tid hos min läkare på vårdcentralen, kände imorse att jag inte orkade med det som skulle avhandlas vis denna tid. Så jag bokar av tiden hos läkaren via 1177, men till jobbet för att försöka klara av någon timme där.

På väg till vårdcentralen som inte svarat på min avbokning, ringer en sköterska 9.45 mig och vill boka om tiden till i eftermiddag. Läkaren var tvungen att åka iväg på något akutärende och det kan jag köpa, men jag förklarade för sköterskan i telefon hur läget var. Att jag inte skulle orka komma in på eftermiddagen pga smärtan i ryggen, så istället fick jag en tid i början av nästa vecka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards