Alla inlägg den 19 februari 2020

Av MJ - 19 februari 2020 19:15

Uppföljningar hit och dit, kanske är det inte så konstigt om man aldrig får några klara besked från Arbetsförmedlingen och personalen där.

Pratade med handledaren under tisdags förmiddag, för att diskutera en sak inför dagens uppföljning med förmedlaren. Ville veta vad handläggaren tyckte och tänkte, om min plan om att försöka bli kvar på Compass och fortsätta min arbetsträning. Funderade på om jag kunde gå över på Aktivitets- och Utvecklingsgarantin, då jag inte får vara kvar på Compass med rehabersättningen. 


Under uppföljningsmötet med förmedlaren, fick jag chansen att ställa frågan om det fanns någon som helst chans för mig att bli kvar på Compass. 

Problemet var att jag varit inskriven för kort tid för att få gå över till Aktivets- och Utvecklingsgarantin. Så den kunde jag inte gå över till och det var inte hela världen, för att vara ärlig. Men hon skulle höra sig för med sina chefer och andra ansvariga personer, för att undersöka saken om det fanns något sätt för mig att bli kvar på Compass. Sa att jag var beredd att få ett nej på min förfrågan, men att jag ändå ville få veta om det så fanns en ynka lite chans för mig att kämpa vidare på en arbetsplats där jag känner mig trygg och fungerar. 
Men jag var fortfarande inskriven i Samverkan, vilket skulle innebära att jag definitivt var tvungen att byta arbetsplats oavsett vad. Handläggaren tyckte inte det vore konstigt om jag gick ner i arbetstid under en period, vid byte av arbetsplats... Ursäkta, hur tänker du nu människa? Det är väl inte meningen att jag ska behöva halvera min arbetstid, enbart för att jag behöver byta arbetsplats och inte vet hur mycket jag faktiskt klarar av. 


Hur som helst så kändes trots allt som ett bra möte med handläggaren från Arbetsförmedlingen, var som sagt beredd på ett bankt nej på direkten när jag lagt fram mitt önskemål. Så jag får vara glad över att handläggaren skulle undersöka saken och återkoppla till mig samt handledaren, inom ett par dagar.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards