Direktlänk till inlägg 16 juni 2021

Konferensen

Av MJ - 16 juni 2021 16:07

Det är tur för mig att det finns böcker här i världen, som kan hjälpa mig att slappna av eller slippa ha jobbigt långtråkigt.

Trots att det bara är onsdag eftermiddag, så känns det som om att den här veckan har hållt på i en evighet och lite till.

Igår vet jag inte riktigt vad det tog åt mig, men det blev bara för mycket och en person fick sina potatisar ordentligt heta.
Vuxna människor som beter sig som en snorunge, tror att världen kretsar kring denne och enbart denne.
Det har daltats, tyckts synd om och ingen har sagt ifrån ordentligt om att det får vara nog. Vi är på en arbetsplats, där alla har olika bakgrunder och orsaker till att vi är där. Men en person som mår dåligt och inte vet hur man beter sig bland folk, ska inte få förstöra för resten av oss.
Det är verkligen märkligt, folk tår runt och diskuterar saker och ting. Det pratas fram och tillbaka om vad som ska göras, sedan händer det ingenting och det stör mig något fruktansvärt mycket. Varför vågar ingen säga ifrån eller ta en jobbig diskussion? Jag må vara obekväm och väldigt jobbig, men tänker jag fortsätta vara och jag kommer fortsätta våga säga vad jag har att säga. Man får hata mig, man får älska mig och allt där emellan, men snacka inte skit bakom min rygg för då får man höra. Jag är brutalt ärlig, stolt över att våga säga ifrån och jag tänker inremändebeslag på det.

Efter mycket om och men samt mitt så kallade utbrott, så blev det helt plötsligt en annan stämning och atsmofär till idag på jobbet. Och det känns riktigt bra att äntligen vädrat det som många kanske tänkt och grubblat över, men inte vågat säga något om.

Var även en vända på vårdcentralen med min höger hand, för att träffa läkaren pga av att det sedan en tid börjat växa en knöl eller knuta. Träffade min vanliga läkare som efter en ordentlig undersökning, tyckte jag skulle avvakta i ytterligare 6 veckor och fortsätta med övningarna jag fått från arbetsterapeuten samt värktabletter.

Det kändes så där att behöva avvakta i ytterligare några veckor, utan några direkta åtgärder. Jag kontaktade vårdcentralen pga av att jag har ont pga knölen och att jag har viss begränsad rörlighet i handleden, men läkaren gjorde sin bedömning och den får jag acceptera. 

Valde ändå att skicka en Egenremiss till ortopedi mottagning på sjukhuset, för att förhoppningsvis få hjälp av dem istället. Väntar på att en läkare ska göra en bedömning av min remiss och nu får jag invänta den, förhoppningsvis blir det positiva besked från sjukhuset.  

Fått veta att knölen jag har är en Ganglion, vätskefyllda utbuktning och ofarlig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Fredag 10 maj 09:57


Skönt med fredag, det fick bli cappucino på Café Viskan innan jag ska på möte med min chef och HR. Har ingen aning om vad de vill prata om, men enligt chefen "behöver jag inte vara orolig" då det skulle vara en avstämning. Å ena sidan är det inte fel...

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards