Direktlänk till inlägg 16 november 2021

Förnedrings ...

Av MJ - 16 november 2021 12:36

Jag vet inte vad det är för fel på Arbetsförmedlingen, deras regler och handläggarna som inte kan tänka utanför ramarna.
Efter att ha varit på Erikshjälpen i drygt 9 månader och arbetstränat, igenom samverkan mellan Arbetsförmedling/Försäkringskassan och sedan arbetsträning som bara Arbetsförmedlingen skötte. Blev det plötsligt tvärstopp för min arbetsträning och detta utan förklaring, jag bytte handläggare flera gånger hos Arbetsförmedlingen på loppet av några veckor.
Handledaren jag hade på Erikshjälpen försökte vid flera tillfällen få tag i handläggaren utan att lyckas, med frågan om jag skulle få vara kvar eller ej.
Plötsligt 1,5 vecka innan min tid på Erikshjälpen tog slut, kom beskedet som en chock och det var att jag inte kunde fånförlängt. Ingen förklaring eller någonting, handläggaren hade inte ens haft tid med uppföljning med mig och min handledare över telefon. Inte heller kunde denna höra av sig tidigare och medelat besute, men det värsta var ändå inte att beskedet kom som det kom.
Värsta var att handläggare inte hade tid att boka in ett samtal med mig, den arbetslösa, innan jag slutat på Erikshjälprn och att slutrapporten kommt in till Arbetsförmedlingen från arbetsplatsen.

Så nu sitter jag här hemma och undrar över, hur sjuttons jag någonsin ska kunna komma tillbaka till arbetsmarknaden när Arbetsförmedlingen håller på som de gör med mig.
Jag är en person som inte har problem med att säga vad jag tycker och tänker, jag är inte heller rädd för att ta ton mot exempelvis Arbetsförmedlingen när jag tycker att de gör fel. Och fel har Arbetsförmedlingen gjort mot mig, när handläggaren tilläts ignorera mig som arbetssökande och sedan kunde komma med dåliga ursäkter.
Så förra veckan fick jag inte mycket gjort, eftersom jag tänkte ge Arbetsförmedlingen en chans att göra sitt jobb och hjälpa mig framåt hör i livet. Men det skedde ingenting och jag hörde inte minsta pip från Arbetsflrmedlingens kontor i Borås, till sist när jag tröttnade på att vänta och tog saken i egna händer.

Tänkte för mig själv att jag skriver ihop ett brev till Arbetsförmedlingen, där jag ifrågasätter hur man behadlat mig under min arbetsträning och hur handläggare inte haft tid höra av sig til mig. Ifrågasatte också det om det bästa för mig är att gå hemma utan någon sysselsättning, eller om det vore bättre om jag kunde fått vara kvar på en arbetsplsts där jag funkade och kunde fortsatt min arbetsträning.
Sammanlagt skickade jag 3 mail till Arbetsförmedlingens kontor i Borås under förra veckan, fortfarande har jag inte fått något svar på något vis på det jag skrev.
Däremot har jag fått bekräftat att Arbetsförmedlingen tagit emot mina mail, samt att handläggare ska ha svarat mig. Svaret jag nu inväntar verkar vara skickde med "snigelpost" Postnord, och kommer som tidigast imorgon. 

I nästa inlägg delar jag med mig av hela mailet, som jag skickade i fredags eftermiddag till Arbetsförmedlingen.


Fortsättning följer om mig och kampen mot Arbetsförmedlingen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Fredag 3 maj 12:41


Den här veckan har det varit något varje dag, bortsett från onsdagen som var 1 maj. Hade varit så skönt att slippa åka in till stan, för att ha möte med chefen och dennes kollega. Men vad sjuttons ska jag göra? Imorse skickade jag sms till chefen för...

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards