Alla inlägg den 7 april 2021

Av MJ - 7 april 2021 16:14

Jag vet inte vad det var som hände, men av någon anledning blev bussföraren som körde bussen mot Alingsås knepig.
Alltså min uppfattning av situationen vill säga.

Att man av misstag trycker på Stopp knappen vid fel hållplats kan hända vem som helst, men idag hände det uppenbarligen inte av misstag.
Första hållplatsen var Ryssbyhöjd, bussen stannar och ingen kliver av. Föraren blir redigt sur av ingnting...
Hållplatsen Götsered fjäll trycker någon åter igen på Stopp knappen, ser att föraren kollar bakåt i bussen men fortsätter köra och släcker Stannar skylten.

Nästa hållplats är min och jag trycker först när hållplatsen är ganska nära, men föraren är sjukt snabb på att släcka Stannar skylten. Försöker trycka på Stopp knappen flera gånger utan att lyckas, står i mittgången och till sist får jag ropa på föraren "Ursäkta föraren." Detta för att få förarens uppmärksam på att jag faktiskt vill gå av, men blev lite sur över att föraren uppenbarligen trodde att jag tryckte på Stopp knappen för skojs skull. Uppenbarligen hade föraren en riktigt dålig dag, men det ska inte gå ut över mig som betalande passagerare.

Kontaktade Västtrafiks kundtjänst angående detta, bara för att lyfta problematiken som kan uppstå under en resa som denna. Där lovade man att lämna vidare ärendet till bolaget som kör just den turen och det får jag vara nöjd med, för alla äR vi människor och alla kan göra fel. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards