Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Seg måndag

Av MJ - 16 maj 2016 13:40

Det var länge sedan jag hade en sådan här seg måndag, sista timmen på jobbet var rena tortyren. Kläder att packa finns det alltid gott om, men orken var spårlöst försvunnen och huvudet bara snurrade. Efter att man påstod att jag var ansvarig för att en tejprulle försvunnit, men det är inte första gången saken försvunnit ifrån det rum jag sitter i och jobbar. Men jag tänker inte hänga läpp över det, då jag vett att jag inte har med den försvunna tejpen att göra. Hur som helst så blev det en hel del saker gjorda på jobbet, fick även pratat med rehabkordinatorn om arbetsförmedlingens inställda möte förra veckan. Även min handläggare på arbetsförmedlingen ringde och sökte mig, trots att jag var fullt sysselsatt med att jobba. Det gällde mailet jag skickade i fredags, där jag undrade och funderade på hur saker och ting får gå till med inställda möten utan att informera samtliga berörda. Fick veta av rehabkordinatorn att hon fått medelande om att mötet var inställt för ett par veckor sedan, vilket får mig att fundera. Hur kan det gå flera veckor utan att man informerar mig om att ett bokat möte är inställt, när man informerat alla andra? Börjar förstå hur de på arbetsförmedlingen jobbar, då det tog 4 dagar att svara på en enkel fråga som jag skickat via mail.

Hur som helst får jag se hur saker och ting utvecklar sig under veckan, resten av dagen tänker jag bara ta det lugnt och försöka få upp värmen i kroppen. Det var inte den bästa dagen att gå ut i shorts, men då jag nu har sommarsäsong blir det inte att ta på mig några långbyxor de närmaste månaderna. Återstår att se hur det blir med den saken denna sommar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Torsdag 2 maj 09:47

Vill Samhall ha sina medarbetare på jobbet eller ska flertalet av oss istället bli sjukskrivna?För just nu verkar det vara kaos bland cheferna på Samhalls kontor i Borås, noll koll på saker och ting. I tisdags eftermiddag ringde chefen mig, med infor...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards