Alla inlägg under juli 2016

Av MJ - 21 juli 2016 05:44

Av MJ - 20 juli 2016 11:31

Alla måsten och saker som behöver fixas, kan vänta ett par timmar eller göras imorgon. Alla behöver vi ibland pauser från allt och ingenting, och idag är min sådan dag. Det blev att åka in till stan, för att sitta här på Cafe Viskan någon timme och bara njuta av livet.
Drar en lättnadens suck och njuter av tillvaron, medan jag stundtals studerar folket omkring mig eller läser i Stad av glas. Som är 3:e delen av The Mortal Instruments skriven av Cassandra Clare. De 3 första delarna har jag sedan tidigare läst men jag behöver fräscha upp minnet, för att kunna läsa de 2 kommande delarna som jag för en tid sedan upptäckte. Böckerna är lika spännande som jag vill minnas och så var det delar som jag inte kom ihåg, så iblamd är det bra att läsa om böcker och speciellt om de ingår i en serie av flera böcker.
Förhoppningsvis kan dessa timmar på stan hjälpa mig att samla kraft och ork, för lång tid framöver och speciellt efter en lång och seg dag på jobbet igår. Men nu ska jag inte låta tankar på jobbet förstöra den här stunden jag har på stan, nu blir det att fortsätta njuta av stunden och en spännande bok.

Av MJ - 19 juli 2016 20:37

Efter en lång och seg för

Av MJ - 17 juli 2016 12:03

Den senaste veckan har på många sätt och vis varit intensiv, både på jobbet och här hemma. Men äntligen blir det lite lugn och ro, då mamma i sällskap av C.R åkt iväg på spa-semester i Pärnu, Estland. Under veckan har det blivit att laga mat under mina lediga dagar och även rensat x antal liter blåbär, får vara glad att jag slapp gå ut i skogen och plocka blåbären.
Speciellt efter att det varit väldigt intensivt på jobbet, jag har röjt runt i Tysta rummet och sett till att folk låter bli saker som inte de ska göra. Sen finns det alltid personer som inte gör det som de ska göra och det har gjort att jag haft mina utbrott, vilket lett till att jag skällt ut folk efter noter. Även ifråga satt vad en person höll på med, då denne gjorde saker som inte var dennes att göra. Värre blir det av att personen är knäpp tyst och knappt svarar, när man pratar med människan och sådana här personer tycker jag är jobbiga. För hur ska jag veta att bemöta en person, som inte pratar med mig eller ger mig någon respons alls? Verkligen inte lätt alla gånger, men samtidigt har jag blivit tryggare i min roll på jobbet och hur jag ska bete mig i mångt och mycket.
Bortsett från ett par utbrott över en lat jävel, så har jag fått en hel del gjort och kanske lite för mycket gjort. Det pga att det varit så lite folk på jobbet, så har jag lagt i en högre växel och kört på som en galning. Några av kollegorna har sagt till mig att ta det lugnt och inte slita ut mig, vilket är lättare sagt en gjort och speciellt när man är mig. Att ta det lugnt mellan varven och få in små pauser är något jag uppenbarligen får jobba vidare med i nästa vecka. 
Som jag skrev i om i torsdags var jag hos tandläkaren för att laga en trasig tand och fick en rejäl chock, när jag skulle betala för besöket. Det kom att kosta mig över 2000 kronor för 30 minuters besök, på tok för mycket enligt mig och många med mig, och nu vill jag inte ens tänka på hur mycket nästa besök kommer att kosta. Behöver nämligen gå tillbaka till tandläkaren i höst och laga ytterligare 2 tänder, därav den ena tanden kan behöva få rotfyllning. Det är något som jag verkligen inte ser fram emot, men samtidigt behöver jag få dessa tänder lagade och jag orkar inte ha mer ont i munnen än vad jag redan haft. Återstår att se hur det hela kommer att gå, kommer även kontakta min tandläkare för att ta reda på vad som gäller för att få grönt kort. Mer om allt och ingenting kommer framöver...

Av MJ - 14 juli 2016 08:38

Rena rama rånet att gå till Folktandvården och få en tand lagad, och inte gjorde tandläkaren något speciellt extra. Dagens besök skulle kosta mig över 2000 kronor, detta är på tok för mycket anser jag med tanke på att jag knappt har några pengar att leva på. Men på något sätt ska jag nog kunna lösa det hela och göra rätt för mig, även om det svider ordentligt i plånboken.
Nu blir det att åka tillbaka till jobbet och jobba ett par timmar, som tur är säger jag bara. Där vet jag åtminstone vad som gäller och inte kostar det mig något, förutom lite kraft och energi.

Av MJ - 12 juli 2016 20:45

Önskar alla god natt och ljuvliga drömmar

Av MJ - 10 juli 2016 19:22

Tur att det är söndag kväll, även om helgen har varit lugn så känner jag mig rastlös. Och rastlös kan jag lätt bli på helgerna, speciellt när föräldrarna är hemma. Blir att jag inte har mina vanliga rutiner och kan göra vad nu som faller mig in, hade tänkt att blogga mer än vad jag gjort. Men att blogga har inte blivit av, fast jag ska inte klaga då det är måndag imorgon igen och det ser jag verkligen fram emot.
Har efter en tids funderande och surfande på nätet, bestämt mig för frisörsalong och bokat tid för klippning. Det är skönt att pappa ibland kan hjälpa mig att fixa håret, men nu är jag verkligen i behov av att träffa en riktig frisör. Så den 18/7 ska jag till Vivåga direkt efter jobbet och få mitt förbannade hår fixat, vilket jag ser fram emot. Den kommande veckan ska jag även till tandläkaren och förhoppningsvis får jag min avbitna tand fixad, även om det så bara är provisoriskt. Återstår att se på torsdag morgon hur det blir med den saken, men det ska bli skönt att fixa både tänder och hår den närmaste tiden.
Även på jobbet är det en hel del på gång, jag blev här om veckan befodrad att ansvara för kläder som skulle packas och skickas till Vitryssland. Nu är jag även ansvarig för allt som hämtades i Varberg för en tid sedan, jag tyckte det var lika bra att dra igång det projektet och satte igång den bollen i rullning. Det innebar att prata med lagret för att få deras hjälp med logistiken, samt få chefens godkännande för detta projekt. Vilket visade sig vara väldigt lätt, framöver blir det att hålla alla nyfikna "dårar" från det jag pysslar med i Tysta rummet och se till att allting löser sig. Som sagt har jag mycket på gång när det gäller allt känns det som, vad gäller allt som har med jobbet att göra får det bli ett eget inlägg om mitt jobb och Tysta rummet.
Vad mer kan jag säga? Äntligen går bussen normalt igen, efter att Norrby under några veckors tid varit avstängd för genomgående trafik. Vilket inneburit att jag varit tvungen att gå över till Rececentrum för att ta bussen och åka hem, sen var jag ju även hos Naprapaten i fredags förmiddag.

Av MJ - 8 juli 2016 09:15

Känns som att det var en evighet sedan jag var och fikade på Cafe Viskan, här om veckans snabb visit för att köpa med kaffe räknas inte. Fast idag lyckades jag ändå få tiden att räcka till, för ett kort besök här på Viskan innan jag ska iväg till naprapaten om 35 minuter. Det här fiket har alltid varit mysigt, men nu tycker jag att man har lyckats få stället att bli ännu mysigare och man har gjort fler sittplatser.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards