Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av MJ - 15 oktober 2016 20:11

Jag har klarat mig bra länge utan att bli förkyld och då menar jag ordentligt förkyld, men en sak att jag tappar rösten någon gång om året. Fast nu har jag på en jäkla släng av förkylning, med både feber, rinnande näsa och till råga på allt en förbannat jävla hosta. Rösten sviker mig av och till men det kan jag överleva, får vara glad att den här skiten kom efter att jag varit i Stockholm och sett The phantom of the opera.
Kände redan i början av veckan att något var på gång i kroppen, men det var först i torsdags som det bröt ut ordentligt. Gick i vanlig ordning till jobbet och kom igång där, men vid frukost hade jag absolut ingen ork kvar. Så det var bara för mig att plocla undan det jag höll på med och packa ihop mina saker, samt ringa mamma för skjuts hem. Hade knappast orka ta bussen hem då jag stundtals knappt kunde stå på bena, finns det något värre än att ha en jävla förkylning och ingen ork?
Nu är jag åtminstone på bättringsväg, efter att ha vilat ordentligt sedan igår då jag blev hemma sjuk från jobbet. Kan vara nöjd med att jag inte tagit någon Ipren än så länge under dagen, har även planerat att gå och jobba på måndag. Vill säga så länge jag inte blir sämre än vad jag är för stunden, plus att jag aldrig har låtit hosta stoppa mig förut.
Skam den som ger sig i första taget, bara bita ihop och kämpa på. Blir att ta det fortsatt lugnt även imorgon och förhoppningsvis orkar jag läsa mycket under morgondagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards