Direktlänk till inlägg 8 juni 2018

Hoppsan

Av MJ - 8 juni 2018 15:39

Hoppsan, redan fredag eftermiddag och jag har fullständigt glömt bort att blogga under hela veckan. Eller rättare sagt, jag har haft hur mycket som helst att blogga om men aldrig fått tummen ur baken och faktiskt kommit igång med skrivandet.
I vanlig ordning är det mycket som snurrar runt i huvudet på mig, och jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på oredan men ska göra ett försök. Ibland är det inte alltid lätt men i vissa fall kan det hjälpa mig att skriva här på bloggen och jag hoppas att det även hjälper idag.
Den senaste tiden har mitt höger knä krånglat som bara tusan och jag har ingen anning om vad som är fel,

efter mycket om och men kontaktade jag sjukgymnast för att boka tid. Fick en tid på måndag förmiddag 11.00, så det blir att smita en stund från jobbet och förhoppningsvis har inte cheferna något emot det. Ser verkligen fram emot att träffa sjukgymnasten och se vad denne kan hitta på för att hjälpa mig, kan inte sjukgymnasten hjälpa mig finns det säkert någon inom läkarkåren som kan hjälpa mig. Rapport om detta kommer i början av nästa vecka... 
Den senaste tiden har det varit fullt upp på jobbet, några av kollegorna har redan gått på semester och 1 kollega har slutat för att istället börjat på ett annat ställe. Själv har jag drygt 2 veckor kvar till semestern och ser verkligen fram emot det, känner att jag är stort behov av semester nu och kan nästan inte bärga mig innan det är dags för mina 2 veckors ledighet.

Förhoppningsvis blir det lugnare och mindre stress när alla har varit på sina semestrar och förhoppningsvis varvat ner, för stressnivån på jobbet är förbi atmosfären och långt ut i rymden. Fråga mig inte varför eller hur det kommer sig, för jag har ingen aning om vad som händer och sker inne på kontoret. Det enda jag vet är att mina chefer har fullt upp med olika saker, de har massa att tänka på och ibland är det någon "idiot" som får för sig att inte sköta sitt jobb och får ett utbrott. Vilket kan leda till att någon i slutänden exploderar...

Jag har hållt mig till mina skor och packat dessa, har jag inte haft skor har jag sett till att hålla mig sysselsatt med något annat och det bara för att få tiden att gå. Ser ju inte bra ut om jag står och bara rullar tummarna i flera timmar, då jag inte har skor att packa.

Ännu en gång hade jag möjlighet att gå på loppis och även denna gång hittade jag lite böcker...
Har nu så mycket böcker i bokhyllan, så jag klarar mig i ett par månader tid med läsning innan det är dags att köpa nya böcker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Fredag 10 maj 16:36

Fick bli en snabb sväng på vårmarknaden, efter att mitt möte med chefen och HR. Var mycket att kolla på och folk överallt, jag hittade både lite fika och en pressent till syrrans minsting, som är 1,5 månad. ...

Av MJ - Fredag 10 maj 09:57


Skönt med fredag, det fick bli cappucino på Café Viskan innan jag ska på möte med min chef och HR. Har ingen aning om vad de vill prata om, men enligt chefen "behöver jag inte vara orolig" då det skulle vara en avstämning. Å ena sidan är det inte fel...

Av MJ - Måndag 6 maj 08:24


Ny vecka och nya möjligheter, eller vad tror ni? Den här helgen har inte varit den roligaste, med hosta från helvetet och näsa som rinner för fullt. Näsdukar går åt som glass i solsken, men det har inte hindrat mig från att försöka hålla igång hemma....

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards