Alla inlägg den 23 mars 2018

Av MJ - 23 mars 2018 17:00

Vad ska jag ta mig till? Önskar att jag kunde gå på semester i ett par veckor, för att verkligen få chansen att vila upp mig. Men jag får snällt vänta ett tag till innan det är dags att gå på 2 veckors semester, å andra sidan ska jag inte klaga då det kommande veckor inte blir fulla arbetsveckor i och med påsken. Den senaste tiden har det varit för mycket stress och oroshärdar på jobbet, som gör att jag inte mår bra. Saken blir inte bättre av att cheferna inte tar tag i vissa saker och/eller skäller på dem som inte gjort någonting, å andra sidan mår en av cheferna inte speciellt bra i sig själv. Det hade varit bra om chefen kunde ta ledigt eller vara sjukskriven ett tag, för att vila upp sig ordentligt och varva ner för att orka jobba vidare.

Å andra sidan dömer jag inte min chef och det jag nyss skrev om chefen, är sådant jag personligen kan om det blir tvunget att säga till personen ifråga. Sedan känner jag igen vissa saker, då jag själv lider av psykiska problem och det gör mig känsligare för personer som inte alla gånger mår så bra inombords. 
Plus att jag med posten idag fick ett överraskande positivt besked, från läkaren som jag träffade i tisdags. Var hos läkaren för att förlänga min sjukskrivning, och med posten idag kom det kopia på det utlovade läkarinyget. Vilken överraskning jag fick, sjukskrivningen sträckte sig ända till 30 juni och det var verkligen mer än jag hade förväntat mig.

Loppis igår kväll och imorse fick vi i personalen chansen att kolla runt, som tur är så hittade jag inga böcker av intresse denna gång. Tur är det för mig då jag har en bokhylla fylld med böcker där hemma, så innan jag kan köpa fler böcker måste några böcker först bli lästa. Nu kan jag släppa den bördan från mina axlar och försöka blicka framåt, då jag framöver har en hel del att se fram emot. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards