Alla inlägg den 12 augusti 2018

Av MJ - 12 augusti 2018 16:37

Den senaste tiden har det inte blivit mycket uppdaterat här på bloggen, jag har inte haft orken eller inspirationen att skriva. Mycket har det berott på att jag inte mått allt för bra i min ångest, och så har jag av någon anledning gått runt med en inre stress. Som påverkat mig mer än jag ville erkänna, men sakta och säkert så börjar den äntligen släppa. Och förhoppningsvis är jag på banan igen med bloggandet, ungefär som man vet att årstiderna varje år förändras med ett par månaders mellanrum. 
Det känns som att jag återigen börjar komma på banan igen med allt och ingenting, det märker jag även på jobbet. Den senaste tiden har det kommit in extremt mycket skor til mig, vilket har gjort att jag inte riktigt har hunnit med att packa allt. Men nu är det äntligen ordning och reda på skofronten och jag börja varva ner igen, å andra sidan vet man aldrig vad som händer och sker på mitt jobb. Chefer har kommit tillbaka från semestern och man vet aldrig hur dagen blir, när en av cheferna är på jobbet. Innan semestrarna var vi många som inte riktigt orkade med chefen, då denna uppenbarligen inte verkade må jättebra.

Så här om veckan valde jag att skriva ihop ett brev kan man säg och få ner allt och ingenting, om hur både den fysisk och psykiska arbetsmiljön påverkades av att en person som chefen inte mådde bra. Nu väntar jag på svar kring detta brev och förhoppningsvis kommer det att ske en förändring. Efter mycket funderade fram och tillbaka, så valde jag att göra på detta sätt då jag inte visste hur att ta upp saker och ting med chefen på jobbet. Nu hoppas jag för alla inblandade att detta får en snabb och väldigt bra lösning. 

Den 1 augusti skrev jag om en kurs jag påbörjade, denna kurs är egentligen ett projekt vid namn Point och tråkigt nog blev den uppskjuten på framtiden. Den blev framflyttad då vi bara var 2 deltagare som dök upp och detta kändes väldigt tråkigt, då jag verkligen såg fram emot att gå på detta. Ledaren för min grupp skulle försöka få tag på de deltagare som inte dök upp, men hade forfarande inte fått tag på dem i början av veckan efter. Så därför sköt hon upp hela starten och nu återstår det att se om det blir något av det hela eller ej. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards