Alla inlägg den 15 maj 2020

Av MJ - 15 maj 2020 15:25

Upp och nervända världen, stundtals har det känts som att jag befunnit mig på Gökboet tillsammans med Jack Nicholson.
Kanske håller jag på att bli fullständigt galen, kanske håller jag på att bli utbränd. Kan bara konstatera att den senaste tiden med mycket stress och världen som inte är sig lik längre börjar ta ut sin rätt på mig. 

Jag kan räkna upp flera saker som påverkat min tillvaro på ett eller annat sätt, och det är följande saker:

-Ingen eller bristande kommunikation kommunikation från och mellan arbetsledarn, ut till oss i de olika arbetsrummen. 

-Stundtals inget att göra, exempelvis här om dagen kunde jag m.fl bara sitta rätt upp och ner mellan 9.20- 10.45 Så roligt att inte ha något arbete att fixa med.

-Sjukvården som uppenbarligen glömt bort mig någonstans i vårdköerna, väntar fortfarande på att få kallelse till kvinnokliniken på SÄS. Blir intressant å se hur lång tid det tar innan något händer, eller om jag ska behöva tjata mig till vård som jag har rätt till och är i stort behov av just nu.

Av MJ - 15 maj 2020 15:19

Fredag, så skönt med helg igen och inga som helst planer för helgen förutom att se serier och bra filmer.
Som jag har väntat på att se den här filmen och nu är det äntligen min tur, att få veta hur det har gått för Danny Torrence efter hemskheterna på Overlook hotell. 

Nu var det bra länge sedan jag såg The Shining men minnena från den filmen kom snabbt tillbaka, det var en kort återblick. Det är sällan en fortsättning är lika bra som första boken, men när Stephen King är författaren kan man inte bli besvikenmoch när det görs film på hans bok. Då blir man inte heller besviken på filmen.

The Shining var både spännande och otäck om vartannat, men det är verkligen inte något i glass med Doctor Sleep...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards