Alla inlägg den 4 mars 2021

Av MJ - 4 mars 2021 15:46

Urviden disktrasa som sjunger på sists refrängen, är precis vad jac känner mig som.
Kanske inte så konstig egentlign, för det blev en extra lång och intensiv dag för mig idag.
Det känns som att besällningarna bara väller in på nätet, vilket är superkul om jag ska vara ärlig. Men jag var inte beredd på att det kunde bli så här intensivt, som det har varit de sista dagrna ute på lagret.
Mitt upp i allt packande under förmiddgen, skulle jag plus handledaren ha uppföljningsmöte med hanläggaren från Arbetsförmedlingen.
Helt ärligt förstår jag inte alltid varför dessa uppföljningar ska ske, men idag kändes det helt okej med ett telefonmöte med handläggaren. För nu känns det som att jag på allvar är igång med arbetsträningen på Erikshjälpen, nästa punkt är telefonmöte med både Arbetsfrmedlingen och Försäkringskassan. Det mötet är planerat till 25 mars och då blir det planering framåt, förhoppningsvis blir jag kvar länge till på Erikshjälpen.

Efter lunch hann jag även med ett besök hos naprapaten, vilket gav mig chansen till paus från vardagen. 
Förutom att jag ibland känner mig som en urvriden trasa efter jobbet och det faktum att jag har mycket att lära, så är det inte bara jobb som gäller för mig. 

Har äntligen tagit mig själv i kragen och skickat en egenremiss till Öron-, näsa-, halsmottagningen på SÄS i Borås, gällande min dåliga hörsel. 

Jag har i många år haft problem med nedsatt hörsel och tinnitus, men ju äldre jag blir så har fler problem uppstått för mig med min hörsel. Och därför insåg efter att ha börjat på Erikshjälpen, att jag behöver ta tag i min hörsel snarast och det är nu fixat. Sagt och gjort, egenremissen skickade jag till mottagningen via 1177 och ionm ett par dagar fick jag ett brev hem från sjukhuset. Remissbekräftelse från Öron-, näsa-, halsmottagningen och man bad mig runga inom 14 dagar för att boka tid för första besök. 

Snacka om att det har gått undan i den här vändan med vården för mig, så kommande vardag såg jag till att ringa mottagningen och tid bokad fick jag redan den 31 mars. Blev nästan förbluffad att det skulle gå så fort att få första tid till mottagningen, nu är det på gång och vid besöket ska jag träffa en audionom som ska utföra en del olika tester.

Blir spännande det här, samtidigt som jag är lite nervös inför det här besöket för jag inte vet vad som kommer att hända senare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards