Alla inlägg den 7 mars 2016

Av MJ - 7 mars 2016 19:56

Idag var det då äntligen dags att göra studiebesök på Vitryssland, där jag ska börja arbetsträna. Var en smula nervös när jag gick dit men det gick fort över, då det var ett ställe som skulle passa mig att vara på och komma igång med arbetsträningen. Först satt vi och pratade om olika saker som har med stället att göra, det som var skönast var ändå att jag fick bestämma dagar och vilka tider jag vill vara där. Börjar på Vitryssland den 4 april 8.00 om inget inträffar som ändrar på startdatumet, men något sådant borde inte ske.
Jag åkte ner med tidigare buss än planerat och det gav mig drygt 1 timme på centralen, och jag har inga problem med att sitta och vänta. Om det inte vore för en jävligt jobbig och skum typ, som jag höll på att smälla till och vid annat tillfälle ringa polisen efter honom. Skum typ frågade mig x antal gånger om han kunde få en 20 av mig, till sist blev jag förbannad och svarade honom inte. Men det värsta var ändå när jag satt på bussen över centralbron, då han plötsligt reser sig och ramlar över mig. Resultatet blev armbåge i tinningen och över höger öga, men jag lyckades hålla mig lugn.
Efter studiebesöket väntade jag en stund på Resecentrum i väntan på pappa, när polisen dyker upp med blåljusen påslagna. De gick in på Pressbyrån och visade sig att de var på fel Pressbyrån, så de åkte vidare och skumma typen stack iväg fort som tusan mot Gina Trico och parkeringen bakom fastigheten.
Skulle möta pappa vid parkeringen bakom Gina Trico och då kommer polisen igen, som visade sig att de skulle stoppa den skumma typen och verkar plocka in honom i bilen. Kan bara säga att det var en intensiv eftermiddag som hade bra inslag, kunde varit helt bra om det inte var för idioten till skum typ som polisen stoppade.

Av MJ - 7 mars 2016 08:15

Nu har jag tagit mig i kragen och bokat tider till både tandläkaren och vårdcentralen, samt att jag har pratat med Specsavers kundtjänst. Linserna är på gång och min order är behandling, skönt att fått det beskedet så nu kan jag släppa den saken. På torsdag blir det besök hos tandläkaren pga en jäkla visdomstand, den sista jag har kvar och förhoppningsvis blir denna också utdragen. Bråkar med tandläkaren om så behövs för att få som jag vill, men förhoppningsvis ska det inte bli några problem.

I eftermiddag blir det att boka start på Stiftelsen Vitryssland, där jag ska ha min arbetsträning och mer om mitt studiebesök där kommer vid senare tillfälle.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards