Alla inlägg den 7 april 2016

Av MJ - 7 april 2016 15:18

Nu förstår jag varför det heter "arbetsträning" och det är av en enkel orsak, nämligen att du tränar samtidigt som du arbetar. Skämt å sido får jag verkligen träna när jag är på Vutryssland och arbetstränar, nu är min första vecka avklarad och ärligt talat är jag helt slutkörd. Kanske inte konstigt att jag är slutkörd efter min första vecka, med tanke på mina arbetsuppgifter, det faktum att det är ett nytt ställe och många nya människor och nya rutiner. 

Mina uppgifter är att sortera och packa kläder, ibland händer det också att vi får in flera pallar med skor som ska packas och även de ska iväg. Det vi packar ska senare skickas iväg antingen till Vitryssland eller Litauen, så det gäller att packa kartongerna ordentligt då de skickas iväg med lastbil. Som tur är har jag ett gäng med bra kollegor i Tysta rummet och vi hjälps åt med de olika sakerna, hjälps åt när vi ska tejpa ihop kartongerna och så vidare.

På det stora hela känns detta som ett jäkligt bra ställe för mig att vara på, mina kollegor och jag tar fika på förmiddagen tillsammans. Det känns som att vi kan prata om vad som helst och under en förmiddag hinner vi avhandla många samtalsämnen, samt en hel del skvaller. För mig blir det skvaller då jag bara jobbar mellan 8-11.30 och enbart 3 dagar i veckan. Framöver har jag planerat att utöka min arbetstid med 30 minuter och senare ska jag åtminstone gå upp i tid med att göra ytterligare en förmiddag, men jag kommer ta allt i lugnt tempo och se hur det hela går.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards