Alla inlägg den 8 april 2016

Av MJ - 8 april 2016 12:55

Första veckan med arbetsträning är avklarad och jag ser fram emot måndag, då nästa vecka drar igång. För att fira att jag klarat av första veckan och trivs, blev det att sätta mig här på Cafe Viskan och detta är stället som jag alltid hänger på. Även om jag nu för tiden inte kommer ofta hit, så är ändå Cafe Viskan stället jag alltid går till och jag trivs så otroligt bra här. Oavsett om det vid lunch är fullsatt eller om jag är en av få gäster, är det ändå en speciell atmosfär och jag har lärt känna personalen. Jag trivs i mitt eget sällskap och har inga som helst problem med att vara själv, då det är på mina vilkor plus att jag tycker om att vara själv, just detta med att vara själv tog Fråga Doktorn upp i måndagens program (sändes 4/4). Temat var självsamhet och kvällens gäst var Linus Jonker som skrivit en bok om detta och i boken utgick han från sig själv, många kanske uppfattar detta som ensamhet. Men självsamhet är vald och frivillig ensamhet, detta var jag ju absolut tvungen att se på och jag förstod snabbt att jag är en person som älskar självsamhet. 

Det handlar om att kunna hitta sig själv fast man kanske befinner sig bland folk och det kanske inte är alla som klarar av det, eller att man inte vill vara själv.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards