Direktlänk till inlägg 10 april 2018

God kväll

Av MJ - 10 april 2018 21:12

Antingen går klockan hur långsamt som helst eller så bara rusar den iväg, idag är en sådan där dag då tiden bara rusar på och jag hinner inte med över huvudtaget.
Känns inte som att jag har fått något gjort, varken på jobbet eller här hemma nu under eftermiddagen/kvällen.
Tänkte att det åtminstone är bäst att skriva här på bloggen, för att hålla den uppdaterad och känna att jag fått något vettigt gjort med den här dagen.
Hade på förmiddagen möte med personalansvarig och med chefen, och förhoppningsvis kommer jag få förlängt med ytterligare 1 års anställning. Om inte annat så kommer jag inte gråta över det, med tanke på hur den senaste tiden har varit på mitt jobb och ja... Nu får jag helt enkelt hålla tummarna, för att en fortsätt anställning inom kommunen för min del kommer att gå igenom.
Ibland är det verkligen inte lätt att vara ute på arbetsmarknaden, oavsett anställning eller praktik. Det är ju så många olika saker som spelar in, hur man upplever sin arbetsplats. Efter mycket om och men, en lång funderare här vid mitt skrivbord kom jag fram till att ta hjälp av mitt fack och för mig är det Kommunal. Men mer om orsaken till att jag kontaktade Kommunal, får det bli en annan dag när jag har mer ork att skriva om allt som har med den kontakten att göra och vad kontakten kommer att leda till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards