Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Dunder regn

Av MJ - 23 april 2018 15:43

Ordentlig regnskur och även en del mullrande, fick jag uppleva idag under förmiddagen på jobbet.När det regnade som värst, var jag väldigt glad och tacksam över att jobba inomhus och slapp vara med på bilen. 

I vanliga fall är det helt okej att jobba på måndagar, men idag har jag haft mig en redigt seg måndag på jobbet och det var för att jag i princip inte hade några skor att packa. Vid 11-tiden skulle personalansvarig och arbetsförmedlaren komma förbi, för att ha ett möte med mig.

Samtalet med arbetsförmedlaren tyckte jag var både bra och givande, medan det personalansvarig kom med inte var mycket att hurra över.

Skulle ha fått besked om fortsatt anställning eller ej, men det hade självklart personalansvarig inget att ge mig. Vilket fick mig att känna både det ena och det andra, men vad ska jag säga? Vet inte vad i helvete människans problem är, jag menar hur svårt kan det vara att ge mig ett ja eller nej i besked...

Suck, förhoppningsvis så blir det ett positivt besked i slutet av veckan och annars blir det som det blir.

Jag vet att jag sköter mig, jag gör det jag ska på jobbet och lite till mellan varven.

Har även fått tummen ur röven och ringt kirurgmottagningen, för att boka telefontid till läkaren som opererade mig

i början av månaden...
Den här veckan har plötsligt blivit fulltecknad för min del, utöver jobbet vill säga. Imorgon blir det att storhandla med mamma runt 17-tiden, där var min lediga dag bokad. Torsdag eftermiddag är det loppis på jobbet, och självklart ska jag på loppisen för att koll efter böcker. Då mitt lager med olästa böcker börjas tunnas ut, det är en fullständig katastrof om jag står utan böcker att läsa och gå till biblioteket, det känner jag verkligen inte för just nu.

Sedan har det plötsligt bestämts att jag och föräldrarna ska till Gekås för en shoppingtur på fredag eftermiddag, och jaghoppas verkligen att det inte är allt för mycket folk. Det är lönehelg och fredag, ingen bra kombo men kanske har jag tur att det inte är för mycket folk. Men sådan tur lär ju inte jag ha ärligt talat, å andra sidan vet man aldrig vad som händer vid ett besök på Gekås. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MJ - Tisdag 30 april 09:35

Allégatan 17, en riktigt mysig salong mitt i centrum.Ibland får man slå till stort och boka tid hos en frisör, jag slår till på både färg och klippning. Här kan man uppenbarligen fixa det mesta, är kollega sjuk så tar en annan frisör över och tar ...

Av MJ - Tisdag 30 april 09:26

Av MJ - Måndag 29 april 13:22

Av MJ - Onsdag 17 april 17:10

Upp och ner vända världen är det som gäller på Samhall i Borås för tillfället, för ingen verkar veta någonting. Ingen planering, noll koll och absolut ingen kommunikation mellan olika delar av verksamheten. Helt plötsligt fick jag veta att jag sku...

Av MJ - Fredag 12 april 08:32

Underbart att det äntligen är fredag och helgen är runt knuten, kan inte bli bättre då jag också slutar tidigt. Ser fram emot helg eftersom det varit en seg vecka, med en del tråkiga besked på jobbfronten. Fast det får vara en egen historia, ska in...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards