Alla inlägg under augusti 2016

Av MJ - 19 augusti 2016 10:39

Idag är en sådan där dag då vissa jobbar som idioter och andra bara sitter vid sina platser, och inte gör ett jävla skit. Sedan var det 2 personer som stressade omkring, försöker få ordning på lådor som ska iväg nästa vecka. Även bilen som kom igår har kommit iväg och det börjar bli mer ordning ute på lagret, nu märker man att det är ett lager igen.
Som tur är det snart hemgång och idag ser jag verkligen fram emot att få gå hem, har knappt hunnit sitta ner. Ja om man inte räknar med frukosten vill säga. För övrigt har det varit full fart på mig, med att köra lådor, fixa frukost och packa/tejpa lådor.

Som tur är det trots allt fredag och nu är det inte lång stund kvar av den här dagen, sen blir det att bege sig hem och bara ta det lugnt reven av dagen.

Av MJ - 18 augusti 2016 12:13

Voff voff hörs det när minichefen kommer till jobbet med sin matte som är en av cheferna. Det är hunden Olles vanliga hälsningsfras när han och matte kliver ut ur bilen på morgonen, även idag fick jag denna hälsning.
Just nu är det mer än någonsin att göra på jobbet och minimalt med folk, till råga på allt ska det även komma en bil för att hämta kläder. Blir ju intressant å se hur det hela kommer att gå, men samtidigt behövs det tömmas på lagret då det är överfullt. Men som tur har jag börjat släppa tanken på att det bara är jag som ska göra allt, har idag tagit det väldigt lugnt med att packa kläder. Sedan är uppgiften att fixa med fukost ett välkommet avbrott från klädvikningen, får se hur det blir med allt imorgon.
Kan bara konstatera att jag trots det lugna tempot under dagen, är fullständigt slutkörd och vissa stunder är jag kokhet. Antagligen feber som krånglar i kroppen och det om något, tar på krafterna. Igår hade jag en ordentligt sovmorgon, orkade ta mig upp ur sängen först när klockan var 12.20 Hade inte varit dumt att kunna ha sovmorgon både idag och imorgon, men det är bara snällt att ta sig ur sängen och bege sig till jobbet.

Av MJ - 15 augusti 2016 18:19

Äntligen funkar internet här hemma igen, nytt bredband är på plats och själv är jag nog den gladaste personen i grannskapet.
Tänk att sådan här liten sak kan få den här måndagkvällen att lysa upp ordentligt, plus att solen skiner från en klar blå himmel.
Livet kan inte bli bättre!

Av MJ - 15 augusti 2016 12:12

Ännu en dag avklarad och som tur jobbar jag bara till 12, men det tar ändå på krafterna. Äntligen sitter jag bussen hem och kan slappna av lite, då jag gjort min dag på jobbet. Kanske jobbade jag på lite för mycket med tanke på hur min kropp känns just nu, men jag får vara glad över att ha något att göra.
Kan bara konstatera att jag aldrig har sett så här mycket skänkta kläder, som jag fått se idag. Sedan är det på tok för lite folk som jobbar, med tanke på mängden kläder som kommer in. Å andra sidan måste jag lära mig att sakta ner lite och inte försöka göra allt på egen hand, kan ju alltid börja med att säga att jag inte orkar göra frukosten. För bara den biten känns som att det tar tid från allt annat jag skulle behöva göra, men som tur är jag inte själv på att göra allt jobb.
Det är verkligen inte lätt att vara mig alla gånger, speciellt när jag försöker göra allt här i världen.

Av MJ - 11 augusti 2016 20:17

Äntligen torsdag kväll, helg på ingång och sovatime npgra sekunder bort! Kan inte bli bättre efter en lång vecka med mycket jobb. Strax före frukost i morse blev äntligen uppföljningsmötet med Arbetsförmedlingen av stapeln, var en smula nervös inför detta möte då jag behövde ta upp vissa saker. Trots nervositet gick mötet mycket bättre än förväntat, vilket var skönt.

Under förmiddagen tog även chefen tog diskussion med personen som kallat mig för Judas och förrädaret, vilket jag tyckte var bra. Bättre sent än aldrig att det samtalet skedde och förhoppningsvis blir det vidare åtgärder på den fronten, förutom ett enda samtal. Men vad och hur saker kommer att ske är en annan fråga, som jag låter cheferna på kontoret sköta. Sedan är det ju en annan femma om de väljer att berätta om saken för mig, låter det hela helt enkelt bero och se vad som händer framöver. Efter det kändes det som att luften blev så mycket klarare och lättare att andas.

Fick även veta att tjatmoster som sitter i Tysta rummet kommer sluta kommande vecka, då moster inte fått sin tid på jobbet förlängt. Med viss skadeglädje tycker jag det är skönt att tjatmoster faktiskt slutar, får se hur det blir på jobbet efter det har passerat och vad som händer även på den fronten. 
Bredbandet är kaput sedan några dagar, SUCK! Men jag överlever tack vare mobilen och det faktum att den kan vara min mobila surfzon, alltså dela surren som jag har i mobilen till ipaden. 

Hur som helst som helst tar jag nu helg och återkommer i nästa vecka. 

Av MJ - 10 augusti 2016 19:58

SUCK! Av någon anledning funkar inte/strejkar bredbandet här hemma, vilket gör att mitt internet segar.
Så om jag inte hörs av på några dagar, är det bara för att nätet krånglar. På återseenden

Av MJ - 10 augusti 2016 11:08

Det hade varit skönt att sova bort hela den här regniga dagen, men jag bestämde mig för att trotsa tröttheten och bege mig till stan. Har ett par ärenden att uträtta och när jag ändå är i stan passar jag på att stanna till på Cafe Viskan, för att komma undan från regnet utomhus.
Arbetet med Pallashuset går verkligen framåt, blir intressant att se hur hela byggnaden blir när bygget är klart.
Kan bara konstatera att detta var en välbehövlig paus från vardagen, och skönt att få lite miljöombyte samt träffa andra människor.

Av MJ - 9 augusti 2016 11:41

Ännu en dag på jobbet närmar sig slutet, vilket just denna dag är väldigt välkommet. Skulle haft möte med min arbetsförmedlare här på jobbet idag klockan 9, men detta möte blev inställt pga att bilen inte startade. Vad ska man säga? Det var bara för mig att ta en senare frukost och sedan jobba på i vanlig ordning. Som tur blev mötet flyttat tills på torsdag morgon och då blir det att ta upp en del saker med arbetsförmedlaren, som jag har varit med om här på jobbet. Funderar på att be tjejerna på kontoret ta fram mailet som jag skrev här om veckan, eller om jag ska skicka det direkt till min arbetsförmedlare. 

På ett eller annat sätt kommer det att lösa sig, ser faktiskt fram emot mötet och att få prata av sig under ett möte. Sedan får tiden utvisa vad som händer och sker, samtidigt är det skönt att få en paus från packandet av kläder. Hur som helst blir det skönt med ledig dag imorgon, får blogga mer imorgon. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards