Alla inlägg den 6 januari 2020

Av MJ - 6 januari 2020 15:24

Vart tog tiden vägen? Det känns som att min hjärna har stängt av och inte kan hantera, det här med att dagarna bara passerar.
Kollar ibkalendern och inser att det är trottondedag jul och det får mig att fundera, var tog julafton vägen?
Får väl vara glad över det lilla, jag har åtminstone inte haft allt för långtråkigt. Bortsett från någon enstaka dag möjligtvis, men sådant får man tåla för att kunna uppskatta de bättre dagarna.

Nu gäller det att ruska liv i huvudet och kroppen, för att ta tag i mitt liv.
Imorgon blir det att ringa psyk, för att boka in ett besök där och kolla upp när min nuvarande sjukskrivning tar slut. Och vid besöket har jag mycket att ta upp, allt mellan himmel och jord. Skönt att trots allt ha en person inom psykiatrin att ringa, när det mellan varven som nu att ringa för att hjälp och råd. 

Var i lördags i Knalleland och kollade efter en ny kudde, då min gamla gett upp efter en tids strejkande. Då jag i många herrans år sovit med en Tempurkudde, liknande den på bilden så är det inte bara för mig att köpa en ny kudde. Utan jag behöver köpa en liknande kudde.

Verkligen inte det lättaste att hitta en ny, ergonomisk kudde som inte kostar en förmögenhet. Verkligen inte det lättaste kan jag erkänna, men tur så finns det Google man kan använda sig, sedan är det bara ge sig av till stan och shoppa loss när väl bestämt sig för vilken affär man ska besöka. 

Väntar på flertalet packet, då jag shoppat loss ordentligt på nätet. Det är garn i mängder, återigen och ytterligare några böcker. Får hoppas på att alla paket snart kommer hem i brevlådan, så jag kan forsätta läsa spännande böcker 
Någon kanske funderar på hur jag har råd med allt detta, svaret är enkelt. Jag är van att leva kanske på 300 kronor i ett par veckor, efter att alla räkningar och övriga utgifter m.m är betalda. Sedan är det bara att kolla på om det rea på olika ställen, för det mesta handlar jag garn när olika sajter har utförsäljning, black weekend eller mellandagsrea.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards