Alla inlägg den 22 januari 2020

Av MJ - 22 januari 2020 15:09

Helt ärligt vet jag inte varför det gång efter annan, brister i kommunikationen mellan Västtrafiks olika delar.
Jag var på Resecenterum 11.40 för att vänta på bussen hem, och den ska avgå 12.02 Klockan tickar iväg och ingen buss kommer från Alimgsås, 12.15 kollar jag i appen Reseplaneraren och ser att buss 550 med avgång 12.02 är försenad med 32 minuter.
Att en buss är försenad kan jag aceptera, men ju längre jag väntade desto mer försenad blev bussen som skulle gått 12.02
Buss 550 mot Alingsås var till sist 48 minuter försenad, i Reseplaneraren stod det att man skulle invänta nästa tur.
Ingen information om ersättningsbuss, utan bara att jag skulle få vänta på nästa tur som gick 13.02 Då hade jag stått utomhus i drygt 1 timme i iskall vind, bestämde mig för att gå till Västtrafiks butik som finns i Resecentrum.
Där inne visste man ingenting, men personalen jag pratade med skulle omedelbart kolla upp saker och ting. 12.48 kom till sist en så kallad ersättningsbuss, för bussen som aldrig kom fram till Borås.
Under tiden som gick och medan jag frös utomhus i väntan på bussen, mailade jag till Västtrafik och reklamerade hela situationen. Brist på information, brist på kommunikation och speciellt bristen på eraättningsbuss.
Hade jag inte gått in i Västtrafiks buss, hade det garanterat imte kommit någon extrabuS.

12.48 kom äntligen ersättningsbussen mot Alingsås, jag som passagerare ska inte behöva fråga mig fram efter en ersättningsbuss. Snacka om att Västtrafik brister i sin kommunikation och så vågar de höja priserna. Skulle tågen vara försenade eller inatällda, då fixas det fram ersättningsbussar fortare än jag hinner blinka. Men uppenbarligen behöver man inte ersätta föraenade bussar mellan Borås och Alingsås.

Fick för en stund sedan svar från Västtrafik, ang min reklamation. Svaret följer Jag beklagar att du upplever att information om detta ej fanns ute samt att det inte kom någon ersättningsbuss. Vi har fört vidare allt du har skrivit till ansvariga för störningsinformation och till ansvarigt trafikföretag.

Det går inte att gnälla över Västtrafik och bussarna, om man sedan inte lämnar in sina synpunkter, klagomål m.m till Västtrafik. Hur ska vi annars få bättre kollektivtrafik runt Borås, om vi inte gör något.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards